DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

Informacja aktualna na dzień: 28.06.2025

 

1. Dostępność cyfrowa

Stan dostępności strony internetowej www.gminabilgoraj.pl

Ta strona internetowa jest w przeważającej części zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, niezgodności z ustawą są wymienione poniżej.

 

Niezgodność z ustawą

Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostępności, ze względu na:

  • Treści nieobjęte przepisami,
  • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi,
  • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego.

 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny oraz audytu strony przeprowadzonego przez firmę ZYNET.

 

Strona internetowa spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:

 

Kod

Kryterium

1.3.1 Informacje i relacje

Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu.

1.3.2 Znacząca kolejność

Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści, prawidłowa kolejność odczytu musi być określona programowo.

1.3.3 Cechy sensoryczne

Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk

1.3.5 Określanie celu danych wejściowych

Cel każdego pola zbierającego informacje o użytkowniku może być programowo określony gdy:

1.4.1 Użycie koloru

Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.

1.4.3 Kontrast (minimalny)

Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1

1.4.5 Obrazy tekstu

Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst,
a nie obraz tekstu

1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych

Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów

1.4.12 Odstępy między znakami

W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu,
nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu

1.4.13 Treść pojawiająca się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu

Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika: Odrzucenie; Wskazywane; Trwałe

2.2.2 Wstrzymywanie, zatrzymywanie, ukrywanie

Gdy treść się porusza, migocze, przesuwa lub jest automatycznie aktualizowana, istnieje mechanizm, który może zatrzymać animacje tej treści

2.3.1 Trzy błyski lub poniżej progu

Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego,
co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych
i czerwonych.

2.4.4 Cel łącza
(w kontekście)

Cel każdego łącza można określić na podstawie samego tekstu łącza lub tekstu łącza wraz z programowo określonym kontekstem łącza, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejednoznaczny dla użytkowników.

2.4.5 Wiele sposobów

Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów.

2.4.6 Nagłówki i etykiety

Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści

2.4.7 Widoczny fokus

Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny.

2.5.3 Etykieta w nazwie

W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami zawierającymi tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest prezentowany wizualnie.

2.5.5 Rozmiar celu

Rozmiar celu dla wejścia wskaźnika wynosi co najmniej 44 na 44 piksele CSS.

3.2.1 Po uzyskaniu fokusu

Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu.

3.2.3 Spójna nawigacja

Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika

3.2.4 Spójna identyfikacja

Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane

3.3.1 Identyfikacja błędu

Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu

3.3.2 Etykiety lub instrukcje

Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje

 

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:

  • obsługa klawiaturą
  • obsługa czytnikiem ekranu (TalkBack w wersji Android, VoiceOver w wersji iOS)

 

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie oraz we współpracy z audytorem zewnętrznym firmą ZYNET.

 

 

2. Dostępność usług w kanale stacjonarnym

W Urzędzie Gminy Biłgoraj pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym będziemy mogli realizować obsługę stacjonarną:

  1. Zgodnie z zasadami prostego języka jesteśmy w trakcie upraszczania dokumentów.
  2. Wybrani pracownicy uczestniczyli w szkoleniach z zakresu zapewnienia dostępności.

 

3. Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Chcemy, by wszyscy petenci Urzędu Gminy Biłgoraj mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.

Masz prawo otrzymać wybrane informacje w formach takich jak:

  • nagranie audio,
  • wydruk w alfabecie Braille'a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania.


Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby.

Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce Urzędu Gminy pod adresem:

Gmina Biłgoraj
ul. Tadeusza Kościuszki 88
23-400 Biłgoraj

4. Dostępność architektoniczna

Obecnie Urząd Gminy Biłgoraj nie jest w pełni dostępny architektonicznie (ale pracujemy nad tym).

 

Skargi na brak dostępności

 

Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności usługi, które świadczymy.

 

W skardze umieść informacje:

  1. Twoje imię i nazwisko,
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu. Możesz podać sposób, w jaki mamy się z Tobą kontaktować. Jeśli tego nie zrobisz, skontaktujemy się z Tobą za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub poczty elektronicznej,
  3. wskaż zakres, których dotyczy skarga,
  4. wskaż wymagania dostępności, którego nie są spełniane, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia.

Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest petentem, nie rozpatrzymy skargi.

 

Skargę możesz złożyć:

  1. w sekretariacie Urzędu Gminy, na piśmie lub ustnie do protokołu,
  2. telefonicznie w formie ustnej poprzez kontakt z sekretariatem Urzędu (numery na stronie internetowej),
  3. listownie na adres Urzędu Gminy,
  4. e-mailowo na adres: sekretariat@gminabilgoraj.pl

 

Odpowiedź na skargę:

 

  1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi
    i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas
    do 60 dni kalendarzowych.
  3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas
    w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
  1. wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
  2. podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
  1. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
  1. pisemnej lub e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
  1. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy
    z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
  2. Odpowiadamy na skargę:

  3. 1)   listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną (z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej);
  4. 2)   e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf;

 

Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

  • odwołać się do Wójta Gminy Biłgoraj.; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania; 
  • złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasza usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności). Z tym, że zawiadomienie to możesz złożyć niezależnie od skargi na brak dostępności składanej do Urzędu Gminy.
Godziny pracy urzędu:
 
Poniedziałek: 7:15 – 15:15
Wtorek: 7:15 – 15:15
Środa: 7:15 – 15:15
Czwartek: 7:15 – 15:15
Piątek: 7:15 – 15:15
 
ul. Tadeusza Kościuszki 88
23-400 Biłgoraj

+84 686 35 84